RSS

The Mandaeans – I Mandei –Nasiriyah (2)

 

About the Author:

Co-Direttrice della Missione.

Licia – who has written posts on Abu Tbeirah.


Email • Google Plus • Facebook • Twitter


During our previous post we talked about a community of Mandaeans living in Nasiriyah.

The Mandaeans are a religious group born in the South of Mesopotamia. Their original language was the Mandaic, a Semitic language that evolved from Eastern Middle Aramaic but now the Mandaeans speak the Iraqi Arabic and the Mandaic is preserved by them as a liturgical language.

Mandaeism or Mandaeanism is a gnostic religion (in Aramaic manda means “knowledge”) with a strongly dualistic worldview. John the Baptist is the figure mostly revered by them.

The place in which the Mandaeana practice their worship is called mandī. A mandī must be built beside a river in order to perform maṣbattah (baptism) because water is an essential element in the Mandaeic faith. In fact Nasiriyah Mandi lays near the Euphrates: in the past the baptisms were performed in the waters of the river but now the building itself has an bath inside it where it is possible to perform the rituals.

Here you can find some pictures of our visit to the Mandaeic center in Nasiriyah.

Durante il nostro precedente post abbiamo parlato di una comunità di mandei che vive a Nassiriya .

I Mandei sono un gruppo religioso nato nel sud della Mesopotamia. La loro lingua originale era il mandaico , una lingua semitica che si è evoluta dall’aramaico, ma oggi i Mandei parlano l’arabo iracheno, sebbene il mandaico sia tuttora utilizzato come lingua liturgica.

La religione praticata dai Mandei (i cosiddetti Cristiani di San Giovanni) è una religione gnostica (in aramaico manda significa ” conoscenza”), con una visione del mondo fortemente dualistica. Giovanni Battista è la figura più venerata.

Il luogo in cui i Mandei praticano il loro culto si chiama Mandi. Un mandi deve essere costruito accanto a un fiume, al fine di eseguire maṣbattah (battesimo) dal momento che l’acqua è un elemento essenziale in questa religione. Infatti il Mandi di Nasiriyah è situato vicino l’Eufrate: in passato i battesimi venivano effettuati nelle acque del fiume, ma ora l’edificio stesso è stato dotato di una piscina interna dove è possibile eseguire i rituali.

Qui potete trovare alcune immagini della nostra visita al centro Mandeo di Nassiriya.

 

Your Comment